Microsoft Dynamics 365

Dynamics 365 är den senaste konstellationen av appar från Microsoft som förenar kundvård-, ekonomi- och verksamhetsprocesser via molnet.

Vi på Sigma är specialister på Microsoft Dynamics och har sedan en lång tid tillbaka ett nära samarbete med Microsoft.

Vilka appar är rätt för er?

Paketeringen innehåller apparna Finance and Operations, Sales, Field Service, Customer Service, Marketing, Project Service Automation och Customer Insight. Med Microsoft Dynamics 365 kan du snabbt komma igång med det du behöver nu och enkelt anpassa lösningarna allteftersom dina behov förändras. Både licensieringsformen och distributionen av program tillåter en flexibel förändring över tiden.

Du som kund lägger till och drar ifrån appar utifrån vad som är mest relevant för er verksamhet. Dynamics 365 är en sömlöst integrerad del av Microsofts IT-plattform och fungerar friktionsfritt med Office 365.

Vi samarbetar också tätt med andra delar av Sigma som jobbar med Office 365, Power BI, Cortana Intelligence och Azure IoT, vilka enkelt kan integreras med Dynamics 365.

DYNAMICS 365 FOR OPERATIONS

Med Microsoft Dynamics får du ett heltäckande och användarvänligt affärssystem med stöd för att hantera ekonomi, personal, processer och beslut. Dina medarbetare får tillgång till de verktyg de behöver för att samarbeta och hantera hela verksamheten, från ekonomin och leverantörskedjan, till tillverkning och processer. Det, tillsammans med den insyn som krävs för att fatta smarta beslut.

DYNAMICS 365 FOR SALES

Dynamics 365 for Sales är ett modernt CRM-system i molnet som kan hjälpa dig maximera försäljningen genom att identifiera de prospekt och kunder med högst potential, och möjliggöra kloka och strategiska beslut, baserade på digital intelligens. 

DYNAMICS 365 FOR FIELD SERVICE

 

Ett fältservice-system som gör det möjligt att automatisera mycket av fältarbetet – du kan skapa automatgenererade arbetsordrar och optimerad ruttplanering. Här får du tillgång till avancerad schemaläggning och fullt utrustad mobil arbetsstyrka.

Med Connected Field Service tillsammans med Azure IoT suite ges du möjligheten att övervaka produkter och enheter ute på fältet eller hos dina kunder. Detta för att i ett tidigt skede fånga upp eventuella problem innan det blir allvarliga fel eller driftavbrott. Med Dynamics 365 for Field Service kan du skapa framtidens fältservice.

DYNAMICS 365 FOR CUSTOMER SERVICE

Ta hand om dina kunder och fortsätt förtjäna dem. Öppna olika kanaler för kunderna att ta kontakt i, hantera ärenden och skapa förtroende som leder till hållbara kundrelationer.

Dynamics 365 for Customer Service är en del av vår paketering Customer Engagement, som består av fem appar som ger dig alla möjligheter att förbättra både sälj och kundupplevelse.

DYNAMICS 365 FOR PROJECT SERVICE AUTOMATION

Hantera dina projekt i sin helhet med allt från projektplanering till bemanning, leverans och uppföljning i ett och samma verktyg.

Dynamics 365 for Project Service Automation är en del av vår paketering Customer Engagement, som består av fem appar som ger dig alla möjligheter att förbättra både sälj och kundupplevelse.

 

DYNAMICS 365 FOR MARKETING

Dynamics 365 for Marketing ger dig alla verktyg du behöver för att kunna arbeta med marketing automation och genomföra framgångsrika marknadsföringskampanjer på flera kanaler.

Dynamics 365 for Marketing är en del av vår paketering Customer Engagement, som består av fem appar som ger dig alla möjligheter att förbättra både sälj och kundupplevelse.

 

DYNAMICS BY SIGMA

Vi är en specialistenhet som levererar, förvaltar och tillhandahåller resurskonsulter för Microsoft Dynamics. Genom att förstå våra kunders processer och verksamhet ger vi medarbetarna rätt information i rätt tid och därmed möjlighet att utföra sina arbetsuppgifter bättre och mer effektivt.

martin-hok

Vill du veta mer om Dynamics 365?

Martin Hök
martin.hok@sigma.se
+46 703 69 36 03
dynamics.sigmaitc.se