Microsoft Dynamics 365

Den nya lanseringen Dynamics 365 är en paketering av appar som förenar kundvård-, ekonomi- och verksamhetsprocesser via molnet. 

Vi på Sigma är specialister på Microsoft Dynamics och har sedan en lång tid tillbaka ett samarbete med Microsoft. Vi utsågs 2016 till Microsoft Partner of the Year.

Vilka appar är rätt för er?

Dynamics 365 är en sömlöst integrerad del av Microsofts IT-plattform och fungerar friktionsfritt med Office 365. Paketeringen innehåller apparna Operations, Sales, Field Service, Customer Service, Project Service Automation och Customer Insight. Du som kund lägger till och drar ifrån appar utifrån vad som är mest relevant för er verksamhet. Vi arbetar även med andra Microsoft-applikationer så som Office 365, Power BI, Cortana Intelligence och Azure IoT, vilka enkelt kan integreras med Dynamics 365.

DYNAMICS 365 FOR OPERATIONS

Med Microsoft Dynamics får du ett heltäckande och användarvänligt affärssystem med stöd för att hantera ekonomi, personal, processer och beslut. Dina medarbetare får tillgång till de verktyg de behöver för att samarbeta och hantera hela verksamheten, från ekonomin och leverantörskedjan, till tillverkning och processer. Det, tillsammans med den insyn som krävs för att fatta smarta beslut.

Microsoft Dynamics gör att du kan arbeta smartare med sammankopplade system och enhetliga processer. Du kan exempelvis, sömlöst, koppla ihop försäljning och inköp med logistik, produktion och lagerhantering. Allt för att få en komplett bild över hela leveranskedjan.

Den nya lanseringen av Microsoft Dynamics gör det även möjligt för dig som kund att få tillgång till de viktigaste KPI:erna, arbeta strategiskt och innovativt, öka kvaliteten och också kundnöjdheten. Du bestämmer vilka appar och funktioner som är mest relevanta för er verksamhet.

DYNAMICS 365 FOR SALES

Dynamics 365 for Sales är ett modernt CRM-system i molnet som kan hjälpa dig maximera försäljningen genom att identifiera de prospekt och kunder med högst potential, och möjliggöra kloka och strategiska beslut, baserade på digital intelligens. Din försäljningspersonal kan få automatiserad leads-bedömning och signaler från appen, som kan användas för att bedöma kundrelationerna. Till exempel finns funktionen Social Engagement som hjälper er att fånga upp kunders aktivitet i sociala medier. Baserat på signalerna kan funktionen Relationship Insight ge tips på åtgärder ni bör vidta för kunden.

Vid integration med Office 365 kan notifieringar komma även därifrån. Säljteamets samarbete kan effektiviseras genom att dela mötesanteckningar (t.ex. i Microsoft OneNote) och genom att skapa samt redigera gemensamma försäljningsdokument i realtid. Applikationen har också fullt stöd för användning i mobilen.

Dynamics 365 for Sales gör det möjligt att ha överskådlig företagsinformation och information om pågående och tidigare försäljningar, så att ny säljpersonal kan komma i arbete snabbt. Det blir också enkelt att upprepa lyckade försäljningar. Dynamics 365 for Sales har ett enkelt användargränssnitt som gör det lätt att sätta mål och övervaka resultat.

DYNAMICS 365 FOR FIELD SERVICE

Ett fältservice-system som gör det möjligt att automatisera mycket av fältarbetet – du kan skapa automatgenererade arbetsordrar och optimerad ruttplanering. Här får du tillgång till avancerad schemaläggning, prediktiva tjänster och fullt utrustad mobil arbetsstyrka.

Med Connected Field Service tillsammans med Azure IoT suite ges du möjligheten att övervaka produkter och enheter ute på fältet eller hos dina kunder. Detta för att i ett tidigt skede fånga upp eventuella problem innan det blir allvarliga fel eller driftavbrott.

Applikationen har fullt stöd för användning i mobilen och gör din fältservice mer effektiv och mer lönsam. Field Service hjälper dig att få rätt person med rätt kompetens, till rätt plats i rätt tid.

DYNAMICS 365 FOR CUSTOMER SERVICE

Erbjud en förstklassig kundtjänst som leder till lojalitet. Dynamics 365 for Customer Service gör att ditt företag upplevs som enhetligt – via självbetjäning, peer-to-peer-tjänster och bemannade tjänster. Få tydliga 360-vyer av inkomna service- och supportärenden, tröskelvärden och kunddata. Samla in ärenden genom valfri kanal som exempelvis webbportal, mail eller sociala medier.

Här finns också möjlighet till att koppla upp kunden via en kundportal som gör att kunden transparent kan följa ärenden och arbetets fortskridande. Workflow och automatiska notifieringar som gör livet enklare när man arbetar med kundsupport. Avtalet och uppsatta mallar styr också hur debitering sker och vid vilka faser och händelser som olika debiteringar fortgår.

DYNAMICS 365 FOR PROJECT SERVICE AUTOMATION

Hantera dina projekt i sin helhet med allt från projektplanering till bemanning, leverans och uppföljning i ett och samma verktyg, med Dynamics 365 for Project Service Automation.

Applikationen utnyttjar samma resursplaneringssystem som Field Service, varför man kan effektivisera resursutnyttjandet. Här finns bl.a. möjligheter till projekttyper, mallar, avtal, fakturaunderlag återrapportering och mycket annat som är användbart i många projekt.

DYNAMICS 365 FOR CUSTOMER INSIGHTS

Dynamics 365 for Customer Insight ger dig viktig kunskap om händelser som rör dina kunder. Du får möjligheten att få reda på den senaste informationen om din kund direkt på kundkortet innan du kontaktar kunden. Det ger dig också en sammanställning av viktiga uppgifter för dig att hantera just nu, direkt i ditt gränssnitt oavsett om det är via mobilen, din surfplatta eller din dator. Rätt information vid rätt tidpunkt.

DYNAMICS BY SIGMA

Vi är en specialistenhet som levererar, förvaltar och tillhandahåller resurskonsulter för Microsoft Dynamics. Genom att förstå våra kunders processer och verksamhet ger vi medarbetarna rätt information i rätt tid och därmed möjlighet att utföra sina arbetsuppgifter bättre och mer effektivt.

circle-image.jpg

Vill du veta mer om Dynamics 365?

Joakim Hamp
joakim.hamp@sigma.se
+46 702 86 66 64
dynamics.sigmaitc.se